donderdag 30 juli 2009

Zèta


Woensdag weer op het leukste plein van Den Haag wezen lunchen. September bleek precies dezelfde kaart als De Zwarte Ruiter te hebben en ze liggen met de keukenkant naast elkaar. M. wees mij hier al op en het zou dus best kunnen dat zij een keuken delen. Om deze maand niet twee keer bij dezelfde tent, ook al is het dan met een andere naam, te lunchen ben ik naar Zèta gegaan.
Ook Zèta doet aan binnen bestellen. Deze keer was ik erop voorbereid dat ik halverwege de lunch trek zou krijgen in bier, dus nam ik meteen een Leffe Blond mee. Die kwam van de tap, dus dat zijn alvast pluspunten. Als lunch was er een broodje makreelsalade. Pluspunten: origineel, want nog niet eerder gezien op een kaart en duidelijk huisgemaakt. Minpunten: er zat iets zoets in dat niet had gehoeven, maar er was vooral teveel mayo in verwerkt. Vette vis met vette mayo is vet vet. Tot slot nog een cappuccino besteld. Deze was supergoed. In mijn herinnering was die van de Zwarte Ruiter net iets minder sterk en daarmee lekkerder, maar het verschil is klein.

Conclusie. Ben je op de Grote Markt dan heb je keus zat. De cappuccino's doen nauwelijks voor elkaar onder en ook bij de andere café's aan dit plein stroomt de Leffe Blond uit de tap, dus kijk wat je het best bevalt op de kaart. Ben je niet op de Grote Markt? Loop er dan naartoe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten