woensdag 15 juli 2009

Not so close


Bij Rootz liggen de wortels van de relatie van mij en mijn lief. Gezien de ontwikkeling die de keuken daar doormaakte komen we al een tijdje niet meer bij Rootz, ook al mogen we graag terugdenken aan die begintijd. Omdat dochter J. in de Bijenkorf in slaap viel maandag toch bij Rootz voor cappuccino met appelgebak aangeschoven. Hoewel ik in de looproute zat werd ik door de bediening genegeerd alsof ik op het Plein zat. Als je terras uitkijkt op de mediamarkt moet je het misschien toch iets meer van de service hebben. Verrassend genoeg was de cappuccino perfect. Samen met Zebedeüs de beste cappuccino tot nu toe. De appeltaart was niet bijzonder, maar wel ok. Het serviceniveau is constant: om de rekening te voldoen ben ik maar naar binnen gelopen.
Dinsdag viel dochter weer rond het Plein in slaap. Tweede poging dus om daar goed te lunchen. Bij Cloos had ik een aantal keer 's avonds goed gegeten, dus die gok durfde ik wel aan. De bediening is wel ok. Ik werd snel geholpen en ik kreeg een nieuwe cappuccino als het kopje kapot blijkt. De aandacht krijgen voor de rekening bleek moeilijker, maar ik zatook een beetje uit de route. De lunch is teleurstellend. De cappuccino is veruit de slechtste tot nu toe. De serveerster beloofd dat de bruine triangel met oude kaas, tomaat en bascilicum genoeg is voor een lunch. Voor minder dan 4 euro lijkt dat op het Plein te mooi om waar te zijn. Dat is het ook. Genoeg is het wel, maar de oude kaas, zijn voorverpakte rechthoekige plakken en de basilicum is pesto, die verdacht veel smaakt naar pesto uit een potje. Pluspunt: het is beter dan de Eeuwige Jachtvelden.
Conclusie. De bediening is wat beter bij Cloos dan bij Rootz. Het eten is niet zo close: Rootz is veruit de betere. Binnenkort weer eens met mijn lief terug naar onze wortels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten