woensdag 8 juli 2009

Bezuidenhoutse broodjes

Dinsdag de tip van P. om broodjes te laten bezorgen niet hoeven opvolgen. Tussen de buien door in Bezuidenhout wezen lunchen bij La Cantina Di Pierino, op advies van L. die daar regelmatig een broodje haalt. Na de Franse sferen van maandag zit ik nu helemaal in Italië: La Cantina ziet er uit als een kantine, maar het broodje is uitmuntend. Gegrilde aubergine met gedroogde tomaat en artisjokkenharten. Helaas heeft deze Italiaan geen koffie. De San Pelligrino Limonata die dit vervangt blijkt heerlijk. Op het terras schijnt een zonnetje en de stoelen zijn droog. Het genot is van korte duur omdat dochterlief de nodige beweging opeist.


Vandaag met R. wezen lunchen om de hoek bij Bread and Beans. De cappuccino is dramatisch. De salade geitenkaas van R. ziet er goed uit en wordt geleverd met twee sneden bruin brood. Het smaakt ook naar behoren volgens mijn disgenoot. Mijn tripledekker geitenkaas met gegrilde groenten bestaat uit twee delen. De gegrilde groenten blijken blokjes aubergine, paprika en groene olijf waarvan sommigen gebakken, maar de meeste rauw zijn. Gegrild zijn ze geen van allen. Een teleurstelling na de ervaring van gisteren. Het onderste deel van de tripledekker bevalt beter. veel geitenkaas, wat spek, rucolla en frambozendressing. Maar dat had R. ook allemaal in zijn salade. Volgende keer dus salade bij B&B. De espresso na blijkt koffie in een klein kopje. Misschien kan B&B hun espressomachine aan La Cantina kwijt, die weten er vast wel raad mee. Voor de koffie hoef je in ieder geval niet naar B&B en ik weet waar ik voortaan mijn broodje haal in Bezuidenhout.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten